Ensenyar és aprendre dues vegades, Joseph Joubert
Fent i desfent aprèn l’aprenent
M’interessa el com ensenyar i el com aprendre llengua, m’agrada predicar amb l’exemple i en la formació de formadors procuro posar en pràctica les meves creences sobre aquests processos.
Capgirar les maneres de treballar a l’aula m’ha estat fàcil a la consultoria de la UOC, els estudiants han de:
1- Practicar com a docents mitjançant unes tasques o projectes,
2- Cooperar per poder dur a terme les seves tasques,
3- Seguir un procés reflexiu per prendre consciència del seu aprenentatge i
4- Usar les TIC com a mitjà per dur a terme les tasques
Formar part de la tribu d’ensenyament del Consorci per a la Normalització Lingüística representa una bona part del meu PLE. Agraeixo molt a tots els equips les tasques i projectes que compartim des de fa anys, junts n’hem après molt.
Consultora d’Adquisició i aprenentatge de la llengua catalana, Grau de Llengua i Literatura Catalanes, UOC
Formadora de Programació i avaluació, Màster d’Ensenyament del Català per a l’Acolliment Lingüístic (UAB/CPNL).
Formadora de cursos TIC al CPNL
– Com gestionar l’allau d’informació per afavorir el procés d’aprenentatge, II Jornades d’aprenentatge de llengües: entorns, eines i recursos didàctics, 2011
- Jornada sobre xarxes socials, CPNL, 2012
– Digue’m com són les teves presentacions i et diré com són les teves exposicions orals, taller al Termcat, 2012
Webquest: Jornada sobre metodologia, 2013
Recursos i reflexions sobre la metodologia de l’ensenyament de la llengua, 2013
Escrits:
– De multimèdia a multimèdia : les aplicacions multimèdia educatives Llengua i ús, núm. 11, 1998
– L’experiència del CPNL amb el col·lectiu de xinesos, Llengua i ús, Núm. 41, 2008
– El treball per tasques, eix de les programacions per als cursos de català per a adults, Llengua i ús, núm. 42, 2008
– Aprendre català a les aules del Consorci per a la Normalització Lingüística Llengua i ús, Núm. 51, 2012
– Aprendre una L2 en un context proper a l’ús d’aquesta llengua 23è Col·loqui Germano-Català Berlin / Leipzig, 2012
– I és que els temps están canviant, Núvol, 2012
– La pràctica reflexiva fa les organitzacions intel·ligents, Preflexiva, 2012
– Les 3 coses que he après, Les veus de la comunitat educativa per celebrar els 10 anys de Debats d’Educació (2013)