Sobre mi

carmebove

 

Ensenyar és aprendre dues vegades, Joseph Joubert

Fent i desfent aprèn l’aprenent

About.me

 

 

M’interessa el com ensenyar i el com aprendre llengua, m’agrada predicar amb l’exemple i en la formació de formadors procuro posar en pràctica les meves creences sobre aquests processos.

Capgirar les maneres de treballar a l’aula m’ha estat fàcil a la consultoria de la UOC, els estudiants han de:

1- Practicar com a docents mitjançant unes tasques o projectes,
2- Cooperar per poder dur a terme les seves tasques,
3- Seguir un procés reflexiu per prendre consciència del seu aprenentatge i
4- Usar les TIC com a mitjà per dur a terme les tasques

Formar part de la tribu d’ensenyament del Consorci per a la Normalització Lingüística representa una bona part del meu PLE. Agraeixo molt a tots els equips les tasques i projectes que compartim des de fa anys, junts n’hem après molt.

Consultora d’Adquisició i aprenentatge de la llengua catalana, Grau de Llengua i Literatura Catalanes, UOC

Formadora de Programació i avaluació, Màster d’Ensenyament del Català per a l’Acolliment Lingüístic (UAB/CPNL).

Formadora de cursos TIC al CPNL

– Com gestionar l’allau d’informació per afavorir el procés d’aprenentatge, II Jornades d’aprenentatge de llengües: entorns, eines i recursos didàctics, 2011

Jornada sobre xarxes socials, CPNL, 2012

– Digue’m com són les teves presentacions i et diré com són les teves exposicions orals, taller al Termcat, 2012

Webquest: Jornada sobre metodologia, 2013

Recursos i reflexions sobre la metodologia de l’ensenyament de la llengua, 2013

Escrits:

– De multimèdia a multimèdia : les aplicacions multimèdia educatives  Llengua i ús, núm. 11, 1998

– L’experiència del CPNL amb el col·lectiu de xinesos, Llengua i ús, Núm. 41, 2008

– El treball per tasques, eix de les programacions per als cursos de català per a adults,  Llengua i ús, núm. 42, 2008

– Aprendre català a les aules del Consorci per a la Normalització Lingüística Llengua i ús, Núm. 51, 2012

– Aprendre una L2 en un context proper a l’ús d’aquesta llengua 23è Col·loqui Germano-Català Berlin / Leipzig, 2012

– I és que els temps están canviant, Núvol, 2012

– La pràctica reflexiva fa les organitzacions intel·ligents, Preflexiva, 2012

Les 3 coses que he après, Les veus de la comunitat educativa per celebrar els 10 anys de Debats d’Educació (2013)

El meu PLE:

el meu ple-01-01